hur kunde jag?

Förstår inte hur jag kunde tycka att det skulle bli bra med snöstorm?!??

I morse var det regn som föll och sedan när det övergick i snö, var det redan så blött på marken att det bara blev slask (i stort sett). Blåsten gjorde att man inte såg ett piss när man gick i motvind (...vilket håll det nu blåste åt - typ ALLA) eftersom snön blev som spikar.

Efter jobbet åkte jag och handlade på Coop. Tänkte att det kanske hade varit bäst att bara åka hem, men ska man vara "insnöad" i helgen vill man ha nåt gott att äta också ;). Sagt och gjort, efter handlingen åkte jag hemåt. I SAKTA mak. Slirigt och oplogat i stort sett överallt.
När jag kom till sista backen innan vårt hus, kom jag inte längre. Det bara slirade. Fick lov att backa tillbaka flera gånger och ta mer fart, men jag insåg tillslut att jag tagit fel väg hem.
Jahapp, körde en annan gata och även från det hållet är det en lång backe, men där kommer man rakt nerifrån (och inte svänger precis innan backen) så där gick det bättre. Puuh!

Försökte mig inte ens på att köra upp på framsidan av huset, utan parkerade direkt nere på gatan och bar sedan in det jag handlat.
Hämtade ved i garaget och gjorde upp en brasa i kaminen innan jag packade upp kylvarorna jag köpt.
Sedan på med jacka, mössa, vantar och kängor och ut med snöskyffeln i högsta hugg! FY vad tung snö det var! Ryggen var knäckt redan innan jag skottat halva uppfarten, men skam den som ger sig. Tillslut hade jag skottat bort allt och kunde köra upp bilen.
Det värsta av allt är att Patrik ska köra från Härnösand :(. Hoppas verkligen att det är bättre på E4:an än vad det är där jag kört idag.

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0