Börjar bli som pappa

Jag kom precis på att jag allt oftare går omkring här hemma i långkallingar. Pappa bor typ i sina under vintern (och våren och hösten för den delen). Det är sällan han har byxor på sig när han är hemma. ALLTID långkalsonger.

När vi var yngre och bodde i Myckelgensjö, kom jag ihåg när vi stod och väntade på bussen som skulle ta oss till Bredbyn. Pappa var också ute, men då för att hämta tidningen. Han hade på sig -just det- långkalsonger. Det spelade ingen roll om det så var -30 ute. Han hade bara långkallingarna på sig ändå. Och en t-shirt eller ibland jacka.

När det började bli så pass varmt att han kunde låta bli långkallingar (typ, +20), hämtade han tidningen i kortkallingar. Stod man då och väntade på bussen och såg att den närmade sig, brukade vi ropa "Skynda dig pappa! SPRING!" för att de på bussen inte skulle se vår pappa lugnt traska på i enbart kalsonger, träskor och med tidningen i handen.

När vi skaffat hus, kanske jag ska börja med samma sak?



Här är från förra påsken. Mamma håller på att ta ett kort på pappa med Markus kamera. Hade varit ute i nån timme och gissa vad han har på sig nedtill (det syns tyvärr inte i bild)...?!

Kommentarer
Postat av: Malla

Haha vad roligt. Det där kommer jag ihåg...

2011-02-24 @ 13:20:19
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: pappa

Du har väl insett hur praktiskt det är! Bra!

2011-02-24 @ 17:24:20
Postat av: Angelica

Här är en till som allt som oftas har långfillingar :)

Hur skönt som helst!

2011-02-24 @ 19:57:44
Postat av: Linn

Jag och Fredde har varit tillsammans i snart fyra år. För det mesta känns det som om det vore ännu längre om man tänker på allt vi hunnit med på så kort tid.

2011-02-24 @ 22:14:03
URL: http://viktigalinn.blogg.se/

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0