Huggsjöstugan

I lördags skidade vi till Huggsjöstugan. Där bjöd mamma och pappa oss på semlor och kaffe :). Synd att inte bröderna och deras raringar kunde vara med :(.

Det var en solig dag, men så klart lyckades jag klanta till det. När vi satt och fikade kände jag att det luktade bränt. Jag tittade mig runt omkring i rummet för att se om någon kunde råkat bränna något i kaminen som stod i andra änden av rummet. Men jag såg inga tecken på någon brand.
Patrik klev upp för att hämta vatten och när jag tittade åt hans håll, såg jag att det kom rök från fönstret bakom mig.
-Det kommer utifrån, sa jag.
Så jag vred lite mer på huvudet och då såg jag ett ljus bakom platsen där Patrik suttit. Då förstod jag att det så klart också fanns ett ljus på fönsterkarmen bakom mig. Det var MITT HÅR som brann!
När jag vände mig om och skulle kolla, hade ljuset slocknat. Pappa tyckte det var tur att jag har så tjockt hår att det kvävde stearinljuset ;).
Tyvärr brändes en hel del av, men det märks inte som tur är. Det luktade dock bränt hår även efter jag duschat :-o.

































Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad himla mysigt det såg ut! Sjukt sugen på semlor blir jag också. Synd att Mattias inte är så förtjusta i dom (tydligen).. han muttrade bara då jag sa att jag ville ha det:(.

2011-02-16 @ 19:05:12
Postat av: Elin

Instämmer, såg verkligen mysigt ut :)

2011-02-17 @ 22:06:37
URL: http://gottmosoverdos.blogg.se/

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0