Etapp ett: Kata Beach

 

Patrik på planet på vägen ner

 

 

Blev överraskad med champagne och choklad! Vilken start på resan. Fick dessutom behålla glasen.



Vi landade i Phuket och bodde på hotell i Kata Beach de tre första nätterna. Anledningen till att det blev vårt första stopp var att Patriks föräldrar skulle bo där. Hans mamma Irja fyllde 50 och vi överraskade henne genom att dyka upp på hotellrestaurangen. Hon blev så glad att hon började gråta! Tyvärr tog jag inga kort :(. Hade fullt upp med att förklara hur vi kunde vara där ;).




Första hotellet i Kata Beach




Fint!







Fruktdrink på stranden :)



Ananasträd vid stranden



Jag har inte förstått varför de hade färgglada tyger lite varstans, men det ser väldigt glatt ut iaf :)!



Ser ni skylten..?! Man kan visst köpa lyktor (ni vet sådana dör man tänder på nyår, typ) som det står "Happy New Year" på. Lite sent, eller?







Avancerat!



Johnny och Jessica vid poolen på Sugar Palm Resort.






Orkideér på träden



Trötta efter resan och en halv dag på stranden. Så fort vi la oss i solstolarna vid poolen somnade alla - utom jag.



...ja, som sagt.



Fina elefanter.



I Phuket fick man se upp för alla mopeder och vespor. Heeelt galet många! Dessutom vänstertrafik så det var inte helt lätt!



Min fining! Vi skyddar oss från regnskuren under en liten portal.



J & J



De har små "mini-tempel" lite överallt där de lämnar gåvor. Ibland CocaCola, ibland blommor, ibland mat. Undrar om det är samma person som plockar bort det sedan innan det blir dåligt...











Patrik och hans morbror köper något svalkande på kvällskvisten.




Verkar som att datan inte vill att jag ska lägga upp fler bilder i kväll :(. Men det kanske är lika bra så jag får hoppa i säng!


Idag blev det en (hård) skidtur på Skyttis -tack Patrik. Känner mig trött som tusan och kommer nog sova som en stock i natt! Lägg också till helgens sena nätter fyllda med dans, ett skidvarv på Skyttis i söndags och Combat igår.
Ingen match annars kanske, men när jag inte tränat på flera veckor innan, tar det på.

Btw, min svägerska har flyttat till Sydney i några månader för att plugga och vill ni läsa hur hon har det kan ni gå in på hennes blogg. Vet inte hur mycket hon kommer uppdatera, men det märks ;).





Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0