Härligt att påta på

Ikväll har vi varit ute på tomten och fixat lite. Patrik har tagit bort en buske som ser ut som en dränkt peruk varje gång det regnat. Den hinner nästan återhämta sig innan det regnar nästa gång så särskilt vacker var den inte. Vi har en likadan i andra hörnet av tomten och den ryker en annan dag.
Jag har tagit bort en massa gamla, torra grenar på våra vinbärsbuskar, samlat ihop en hel hög med grenar som regnat ner från vår stora björk och jag har även rensat ogräs (igen).
Nästa projekt blir som sagt att ta bort den andra busken och då flytta rabarberna dit ist. Sedan har vi tänkt ta bort några "grön-bollar" i en rabatt vi har och ist sätta dit sådana här "sockertoppsgranar", om ni förstår vad jag menar?
Ja just, en gammal ormbunke kommer också få gå till de sälla jaktmarkerna.

Nu ska jag kolla om jag kan få något liv i han som slumrar i soffan, men låtsas som att han är hur pigg som helst ;).


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0