Slut som artist - snart

Å herre min je, vilken dag (läs: helg)! Har jobbat i helgen för att få ihop till en extra ledig vecka i sommar. Eftersom jag absolut vill vara ledig under Ölandsveckan (v. 27) och bara har fyra semesterveckor kvar att ta ut, blir det så att när jag skulle börjat jobba igen, är det ingen av tandläkarna som har öppnat.
Jag kan ju inte sitta på jobbet och rulla tummarna och ändå få lön, så alternativet var att bli skyldig en vecka till nästa år eller vara ledig utan betalt.
Som TUR är så har vi väldigt mycket att göra nu så då fick jag chansen att jobba in lite i helgen.
Får dubbla timmar så efter idag har jag jobbat in strax över 30 timmar :). Känns mycket bra, men jag är supertrött!
Har blivit sena kvällar/nätter eftersom vi flyttat. Inte en lugn minut!
Idag hade jag tänkt att inte jobba så många timmar, men ett av jobben har krånglat så pass att jag fick lov att stanna till fem.
I morse när jag cyklade hemifrån tog jag med mig en banan och mina glasögon. Det var allt. Tänkte komma hem lagom till lunch, men så blev det ju inte. Tur att jag har en sån bra mamma som tog med sig en matlåda till mig när hon cyklade in till stan för att träna :) -TACK!

Direkt efter jobbet cyklade jag till lägenheten för att städa. Riktigt tråkig syssla, men det måste ju göras det med. Vill gärna ha både städning och besiktning bortgjord den här veckan så vi slipper det sen.

Nu är jag riktigt trött och längtar efter att få ta en dusch och kramas med Patrik.


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0