Helt fantastiskt!


Åh, vilken underbar helg vi haft!
I fredags åkte vi till Ringkallen när vi ätit middag och packat bilen. Vi kom fram vid sju-halv åtta-tiden och satte upp tältet och fixade med luftmadrasser och sovsäckar. Sedan grillade vi korv till kvällsmat och efter det kröp vi till kojs. Var en otroligt fin kväll då solen inte gick ner bakom berget förrän vid 10-tiden.
Sov hyffsat, men vaknade några gånger och tyckte det var lite kyligt. Var inte mer än nollgradigt, ev. någon minus.
Patrik som hade en sovsäck som gick ner till -32 tyckte det var riktigt varmt och gott ;). Min är ner till -5 (komfort-temp.).

Morgonen efter vaknade vi halv sju och jag kikade ut och såg blå himmel. Gött, tänkte jag och kröp ner i sovsäcken en stund till. När vi bestämde oss för att kliva upp, vid halv åtta hade det blivit mulet. Rackarns!
Vi åt iaf frukost, packade fikaväskan och traskade upp till klippan. Väl där blev det supersoligt efter en halvtimma.
Vi klättrade åtta leder under hela dagen och då blev det också två fikatillfällen. Det kändes i mina armar efteråt, kan jag säga!

Kvällen ägnades åt middag och samkväm med alla som tältade till dagen efter. Traskade tillbaka till tältet vid elva och somnade snabbt som tusan. Sov som en gud! :)

I morse sken solen så vi hoppade upp, åt frulle, gjorde fika och packade ihop tältet och alla grejer innan vi gick till klippan igen.
Tyvärr blev det mulet strax efter vi börjat klättra så vi körde bara en led och sedan blev det lite varm choklad. Till vår stora glädje blev det SOL igen och herregud vad snabbt tiden går när man inte fryser :)!

Klockan fem begav vi oss hemåt. Nöjda som tusan efter en superhärlig helg och trötta i kroppen (iaf jag ;) ).
Vi kommer sova som stockar inatt, det är en sak som är säkert! Många timmar i friska luften gör gott!


 

 

 

 

Klart!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0