SNÖ!

Äntligen är snön här också! Tills idag har det ju varit uppochnervända-världen då södra sverige fått galet mycket och här var det bara litegrann.
 
Vad glad jag är att vi köpte en Voksi-påse! Han sover som en prins ute i vagnen med den. Även när det var -17 grader. Det känns som om den klarar Arktis-kyla ;).
Jag skulle själv vilja ha en voksi att bli nerbäddad i och få sova ute i friska luften ;).
 
I flera omgångar har jag försökt få till ett fint julkort på Nils. De flesta är väldigt roliga, men jag vill ha ett fint kort. Inte ett roligt. Visste knappt att han hade SÅ många olika miner att bjuda på. Patrik höll på att skratta ihjäl sig när han kollade igenom minneskortet en dag. Det tar sin lilla tid att få till...men tillslut hoppas jag få till ett jag är nöjd med. Även om jag måste ändra inställning till hur motivet beter sig ;).
 
Sex månader, en vecka och fyra dagar idag. Herrejisses. Lika lång tid till och han är ett år.
Han försöker komma på hur han ska komma någonvart när han står i krypställning och gungar. För det mesta förflyttar han sig bakåt, men sakta men säkert flyttar han sig även framåt ibland. Oftast när han sitter.
Palsternacka, potatis, kålrot, gröt, broccoli, clementin, kiwi, päron, pumpa är det han ätit. Favoriterna är CLEMENTIN, kiwi, gröt och pumpa. Broccoli var ingen hit, men åt det gjorde han ändå - bara inte i samma höga hastighet ;).
En tand (vass som attan) har kikat fram och en till är nog inte många dagar bort.
Han är fortfarande väldigt glad och nyfiken :). Väldigt tålig och sällan missnöjd. Även när man hör att han tippat omkull rätt hårt, i sin strävan efter något, är det sällan han blir ledsen. Det ska vara att han är trött också då.
 
Ska bli intressant att se hur utvecklingen gått om sex månader till ;).
 
Ett lite rörigt inlägg om ditt å datt, men det blir lätt så när jag inte uppdaterar så frekvent. Det går ju lite upp och ned, det där...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0