Kärt återseende

Idag har vi kikat på Lillis igen :-D. Då BM inte kunde se hur långt ner moderkakan gick på förra ultraljudet, fick vi göra ett till. Så kul att se - och så stor krabaten blivit! Låg med rumpan neråt så det hårda som ofta känns kring naveln är huvudet. Tur att det finns gott om tid för pyret att vända sig :).

Bebisens vikt var kring 1388 g och enligt lårbenets längd var jag i v 31, men enligt huvudets diameter, i v 30. Då varken jag eller Patrik har särskilt långa ben - men små huvuden - känns det mer rimligt att det är en bebis med litet huvud och inte så långa ben, så det borde betyda att v 31 är mer rätt, men så klart går vi efter det tidigare satta datumet! :)

 

H*n har hittat någon konstig punkt eller nerv som sparkas och trycks på någon gång per dag. Är inte heller så nice med en kick på kissblåsan, men det står jag gärna ut med trots allt ;).

 

Ja just det, igår var vi även till bm på rutinkontroll. Hon är faktiskt "bättre" när P är med. Undra vad det betyder..? Iaf så verkade allt bra då med. Lite lågt hb-värde (tror jag det heter) och började därför med järntabletter igår, för säkerhetsskull.
Sf-måttet låg på 29 och det ska ligga ungefär på samma värde som den vecka man är i så det var bra. Har gått upp ca 7 kg (svårt att veta exakt då det är olika vågar och jag inte hade någon hemma i början).

Bör gå upp någonstans mellan 11-16 kg innan vi får träffa Lilla ♥.


Kommentarer
Postat av: mormor Susanne

<3

2012-03-02 @ 20:15:39

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0