Helg!

Det blev inte så mycket sovmorgon i fredags. Kunde inte somna om när P åkt till jobbet så jag klev upp vid sju och åt frukost. Satte mig vid datorn en stund men vid 9.30 la jag mig och vilade på sängen igen -så himla skönt att kunna vila när man känner att man behöver det!
Sedan kom P´s syster Anna och fikade och sedan följde jag med henne in till stan och lunchade. Lyxas på nu ;).

Vi blev bjudna på middag hos dem senare på kvällen, men jag hann slumra till på sängen innan Patrik kom hem. Han hade hämtat babyskyddet och jisses vad liten bebis kommer se ut i det ;).
Sedan, som sagt middag hos Anna och Chrille och efter det hockey. Jag halvsov mig genom halva matchen jag.

Igår putsade jag några fönster och dammtorkade lite. Körde en tvättmaskin och förberedde middagen. Patrik var ute med grannen och kapade ner häcken mellan våra tomter. Den blir så spretig och ful när den vuxit några år så det var lika bra att låta den växa upp på nytt.
Lite krattning och sedan kom mamma hit :). Vi grillade kycklingfilé och även Johnny och Jessica joinade. Pappa jobbade helg så han kom lite senare.
Mamma åkte på dans och vi åt kladdkaka till efterrätt.

J & J hade varit och kikat på ett hus tidigare under dagen så vi avslutade kvällen med att åka förbi och kolla hur det låg. Det såg väldigt fint ut :)! Och inte är det allt för långt från oss.


I morse åt jag, mamma och Patrik frukost och sedan åkte P iväg till sina föräldrar för att hjälpa sin far lite. Han började även polera bilen och det har han fortsatt med nu ikväll ;).
Vi har hunnit iväg och kikat på en kompis lägenhetsrenovering också. Det är alltid intressant att se hur andra tänker och vilken smak de har. Det kommer bli väldigt fint det där!

En lugn kväll med middag bestående av lax och pressad potatis och kanske lite soffhäng får avsluta helgen. Och just det, det finns en kladdkakebit kvar... ;)



Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0