Välkommen maj!

Ny månad. Och med all säkerhet en väldigt spännande sådan för vår del :-D.

I helgen har jag försökt ta det lugnt. I fredags tog vi det piano och jag fixade laxsoppa till middag. Sedan gjorde vi inte så mycket innan vi gick och la oss. Påtade på lite hemma (något som alltid behövs..).
I lördags åkte Patrik iväg och klättrade - något jag avstod ;) - och jag åkte och bakade bullar med mamma :). Den här gången blev det pensling, strö på pärlsocker och grädda bullarna för min del. Den mindre aktiva delen av bullbaket, kan man säga.
Sedan när P kom hem från klättringen fick vi middag hos mor och far. GOTT!

Söndagen bjöd på promenad och loppis för mig och mamma medan Patrik körde på andra klätterdagen. Mamma och pappa fick middag hos oss och efter blev det en film. Rätt trötta var vi så det tog inte många sekunder innan vi somnade efter vi lagt oss.

Igår jobbade P och jag ansträngde mig verkligen för att göra så lite som möjligt. Tror att jag lyckades rätt bra faktiskt. Pratade med nyblivna mamman Frida en bra stund och fick en uppdatering om hur de har det med lilla Klara och jag fick även några "insider-tips" ;).
Sedan åkte vi till P´s föräldrar och där blev det grill-middag. Sedan vidare till Per och Frida för majbrasa. Nova var hos oss så hon fick hänga på.

Idag har vi varit ute och krattat och fixat lite på tomten. Jag är inte så smidig och P är halvkrasslig så det var ett rätt lugnt tempo, men skönt att få vara ute i solen!
Våra grannar bjöd över oss på lunch till deras grillring. Det bjöds på renskav i pitabröd och det var både gott och väldigt trevligt att språkas. Vi stod för bullar och kaffe ;).
Sedan har det varit rätt lugnt här hemma. Patrik var så duktig och målade taket i barnrummet fast han inte kände sig särskilt pigg, men nu är det iaf gjort :). Sätta väv, lägga golv, måla väggar och tapetsera är det som är kvar nu. Det roligaste, med andra ord.

Nä, nu ska jag försöka sova så att de tre jobbdagarna går fort som bara den!



Kommentarer

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0