Värdefulla stunder

 
Det finns så många stunder och ögonblick jag bara vill frysa och stanna kvar i. Vår lille son är helt fantastisk och hjärtat nästan spricker varje gång jag faktiskt förstår att han är vår.
Han skrattar och gör så många härliga saker under en dag så minnesboxen fylls snabbt på. Den sparas i ♥at för att kunna tas fram när han blivit större.
Ibland är den nästan svårt att ta in hur mycket kärlek man kan hysa för en sådan liten människa. Det är ogreppbart!
Det är så härligt att se hur personen Nils växer fram och hur han utvecklas. Det går så fort och varje dag ser man något nytt. Han har humor, grabben, och skojar tillbaka när man busar med honom. Ibland har jag inte ens tittat på honom och då skrattar han som en tok och kollar på en som att han dragit värsta skämtet.
Tidigare visste jag inte att en bebis var SÅ mycket människa.
Samtidigt som det är härligt att se hur snabbt han lär sig nya saker så är det lite skrämmande. Det går nästan lite FÖR fort.
Den här tiden kommer aldrig igen och därför försöker jag ta vara på varje sekund! Vi åker inte iväg "bara för att", eller fördriver meningslösa timmar någonstans för att komma hemifrån. Då känns det som att man går miste om viktiga ögonblick. Vi har ju så klart inte isolerat oss här hemma, men den här tiden är alldeles för värdefull för att kasta bort på shopping på stan eller något annat man kan göra hur mycket man vill senare i livet.
Umgås med vänner och familjer, det är det vi gör förutom att mysa med varandra här hemma.
 
Det finns säkert de som tycker att man är en torrboll och dötråkig bara för att mamma-dagarna inte är fyllda med aktiviteter och nya bekantskaper (i.o.m. föräldraskapet), men då får de tycka det då! Vi har minsann inte tråkigt för det är inte svårt att få dagarna att gå med bästa charmtrollet (och div. handling, tvätt, städning, matlagning, bakning... ;) ). Jag tycker det är hur härligt som helst att "gå hemma" :)! Det är ändå Nils som är viktigast - vad man än lägger i vågskålen på andra sidan!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han är verkligen en liten goding! <3

2012-10-18 @ 22:08:00
Postat av: mormor Susanne

<3 <3 <3

2012-10-18 @ 22:08:38
Postat av: Linn

Vad fint skrivet vännen! Jag tycker det verkar som ni har en helt fantastisk vardag, man ska göra det man själv blir lycklig av! Tror att det är väldigt många som är med på "en massa aktiviteter" bara för att de tror att det hör till/att man borde, är starkt att känna efter själv!
Ha en underbar helg med familjen <3

2012-10-19 @ 16:42:20
Postat av: Världens lyckligaste pappa/sambo

Gud va du är underbara hjärtat förstår vad du menar med det du skrivit! å va fint skrivit =)
Jag vill bara att du ska veta att jag å Nils är världens lyckligaste, och vi är så lyckligt lottade som får ha dig i våra liv! <3

Vi älskar dig sötmamman!

Pappan å Nils


Svar: <3
Erika

2012-10-22 @ 22:28:08

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0