Thailand again




Kata beach



Vi påbörjade en vandring runt udden från Kata beach. Johnny och Jessica vände alldeles i början men jag och Patrik fortsatte i den stekande värmen.



De höll på att bygga ett nytt hotell en bit ut. Mitt på dagen är det alldeles för varmt för att jobba så arbetarna vilade/sov i skuggan. Det här verkar lite farligt... ;)



Grabbarna ska köra vattenskoter



På väg mot skotrarna


Johnny inspekterar så att det inte är några skador innan de åker iväg.



Patrik på väg ut



Jessica kollar på grabbarnas färd ut från land



Irja, jag och Birgitta.




PHI PHI


Här bodde Johnny och Jessica på Phi Phi.



Sängen i vår bungalow







Johnny och Jessicas utsikt. De bodde i Beach Bungalowen.



J & J's säng



Lunchtime på restaurangen vid våra bungalows






Stranden. 50 m från våra sovplatser



På väg på utflykt.



Ut med longtailbåt




Hjärtat var tyvärr inte pigg :(







Johnny i fören



Annorlunda och vackra klippor



Patrik höll sig i skuggan eftersom han hade feber.



Vy från Noi beach. Helt underbart!



Patrik snorklar. Svalkande i vattnet.










J & J också på väg på snorkeläventyr



Otroligt fint på stranden!










Syns det att han snorklat eller??!



Ett snabbt stopp på Monkey Beach. Såg dock inte en enda apa!



GOTT!



En kväll när vi satt ute på altanen utanför bungalowen, kom en stor apa gåendes förbi. Han siktade in sig på en disk framme vid restaurangen och snodde snabbt åt sig tre bananer -fastän personalen skrek och kastade bollar efter honom (det syndes att det var en han!). Han satte sig utanför vår altan och åt upp alla tre på nolltid!



Sedan hoppade han upp på ett av taken.






Kokosnötsdrink. Tyvärr uppdrucken på bilden..



Det blev mycket iste under de tre veckorna.



Underbar thaimassage!



På väg på en heldags snorkeltur.



Ett stim med väldigt vanliga fiskar. De var väldigt nyfikna!



Nog för idag!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mm, thailand är för härligt!:) Noi beach har jag inte hört talas om, låg den nära phi phi?

2011-02-21 @ 09:09:32
Postat av: Erika

Ja, verkligen! Det märktes dock att jag var trött när jag la upp det här inlägget. Vi var ju ändå inte borta i tre veckor, utan två.. Tror jag måste ändra det där.

Ja Noi beach låg inte så långt från Phi Phi. Man åkte förbi Monkey Beach, fast sedan runt udden åt höger (monkey ligger ju på vänster sida om man åker innifrån). Kanske inte så lätt att förstå min förklaring, men iaf.. Jättefin strand! Inte alls stor, men därmed inte heller mycket folk ;)

2011-02-21 @ 12:53:13
URL: http://yribollen.blogg.se/
Postat av: mamma

Blir faktiskt lite sugen... på sol och värme. Särskilt när det är lågtryck och snöar. :( som idag.

Det blir kanon med Combat så man får tänka på nåt annat. :)

2011-02-21 @ 14:43:19

Kommentera hemskt gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0